سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارادوکسی که غرب باید جواب دهد؟
30ژوئن دورجدیدی از تحریم های غیر قانونی وارتجاعی علیه ملت ایران وضع شد وآمریکا با همان لحن چاله میدانی مدرن سایر شرکت ها را از همکاری با ایران بر حذر داشت.
آمریکا ومتحدانش در هربرهه زمانی بهانه های مختلفی برای وضع این تحریم می آوردند وعملا از چهارسال دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد با تکرار ادعا های ثابت نشده مردم ایران را زیر سخت ترین فشار ها قرار دادند.
در ابتدای نیمه دوم سال 91شدت تحریم ها را به حدی رساندند که پس لرزه های آن به بازار هم  رسید که در این مقطع زمانی دو هدف را دنبال می کردند.
1-    ایجاد اختلاف بین مسولین به واسطه مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم
2-    به هرج ومرج کشیدن فضای عمومی کشور
مردم که قدرامنیت وثبات موجود در جامعه را به خوبی می دانستند با آگاهی وصبر نقش خود را زدودن جامعه از فضای غبارآلود اقتصادی به خوبی انجام دادند.ادامه اختلاف ها بین قوا باعث شد فرصت طلبان سناریوی جدید به راه اندازند ودر ابتدا رسانه های غربی فضای تقابل بین کاندیدا دولت وسایر رقبا را افزایش دادند تا جوی را به جامعه ایران القا کنند که خبری بزرگ وشکننده در راه هست ودر ادامه با ثبت نام کاندیداها دروغ بزرگ دیگری رانشر دادند که اگر کاندیدا دولت یا اقای هاشمی احراز صلاحیت نشود موج جدید نا آرامی ها ایران را فرا می گیرد ودر این ادعا دروغ صحه گذاشتند که دولت انتخابات را برگزار نمیکند.
بزودی این داستان دروغین هم آشکار شد واستیصال همه ی وجود آن هارا فرا گرفت وهمزمان با مناظره ها وانصراف دو تن از کاندیداها موجی جدید ازنشاط به همراه تفکر عمیق به سرعت در جامعه  رشد پیدا کردکه اغلب همین رسانه ها آنرا انکار می کردند ولی زمانی که عکس وفیلم مربوطه منتشر شد همه نیرنگ ها رنگ باخت هر چند در این برهه حساس در کنگره آمریکا تحریم های جدید تصویب شد که رسانه های مورد اشاره آنرا در اغما خبری گذاشتند.
همزمان با رای گیری وحضور مردم در انتخابات معادلات مقامات غربی به کلی بهم ریخت هر چند در ظاهرامر این شکست را با پخش خیری های با محوری فوری کدمان کردند.
همزمان با اعلان وزارت کشور مبنی برپیروزی دکتر روحانی موج دوم شادی ها کشور را فراگرفت ولحظه به لحظه خبرهایی از خیابان ها مخابره شد که جای هیچ صحبت وابهامی راباقی نگذاشت وبهت وسرگردانی استعمار رادرپی داشت.
مقامات غربی هم در ظاهر خودرا همسوبا تصمیم مردم ایران دانستند هرچند آشفتگی در ظاهرآنها موج می زد.
مشخصا غرب باز هم نتوانست تئوری های خود را بر مردم تحمیل کندچرا که ایرانیان اهل باج دادن نیستند وخواهان این هستند جبهه غرب این خیمه شب بازی راتمام کندچرا که مردم از وقایع کودتای 28مرداد1332درس گرفته اند ومصمم به بازپس گیری حقشان ولغوتحریم های غیر قانونی در دادگاه های بین المللی هستند.
حالا غرب منفعل به رهبری آمریکا تحریم های جدیدی وضع کرده ولی چطور می خواهد جواب این پارادوکس را بدهد،روزی با گلوله باران رسانه ای اصولگرایان را نفی می کردند ولی حالا که کاندیدا دلخواه اکثریت مردم در انتخاباتی دموکراتیک به پیروزی رسید چه بهانه وتوجیهی برای تحریم های جدید شان دارند؟؟
ولی مشخصا باید اشاره کنیم که سیاست راهبردی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم ادامه برنامه های اقتصادی سرمایه داری فاجعه بوده که بی ثبات کردن خاورمیانه ودر راس آن ایران از اهداف اصلی وبلند مدت آن ها به شمار می آید.َ



خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 7244
کل یاداشته ها : 4


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ